انواع چرم طبیعی و تفاوت آنها

چرم میلینگ

چرم میلینگ از چرم طبیعی تولید می شود که این چرم می‌تواند چرم گاوی یا بزی و یا گوسفندی باشد. چرم میلینگ طبیعی در طی روند دباغی ظاهری دانه دانه به خود می‌گیرد. این چرم در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود که رویه ي چرم براق با بافت دانه دانه و داخل چرم پرزدار است و بسیار هم نرم و منعطف می‌باشد.

نامگذاری چرم میلینگ به دلیل نام دستگاهی است که این چرم توسط آن پرداخته می‌شود. دستگاه میلینگ ابتدا چرم را تا دمای بالا می برد و سپس دانه‌های یک نواخت یا پراکنده‌ای روی چرم ایجاد می‌کند. برای به دست آوردن چرم میلینگ منعطف معمولا چندین بار پروسه‌ی بالا بردن دما را تکرار می‌کند. بعد از اتمام مراحل چرم میلینگ با بافت زیبا و خاص بر روی آن تولید می شود. چرم میلینگ از بهترین گزینه‌ها برای تولید محصولات با دوام و با کیفیت است و این چرم‌ها به دلیل داشتن مغز فشرده رنگی یکسان با رو‌ی خود دارند و همچنین به دلیل این فشردگی آب کمتری را به خود جذب می‌کنند. چرم میلینگ به دلیل کیفیت بالا و همچنین نرمی خاصی که دارند از پرطرفدارترین چرم‌ها برای تولید محصولاتی است که هم زیبایی منحصر به فردی دارند و هم عمر طولانی را تضمین می‌کنند.

شکل ظاهری: رویه‌ی بیرونی براق با بافت دانه دانه و رویه‌ی داخلی پرزدار
روش پرداخت: از چرم طبیعی دباغی شده و توسط دستگاه میلینگ بافتی ریز بر روی آن چاپ می‌شود.
موارد مصرف: در تولید کیف و کفش و لباس‌های چرم
نگهداری: می‌توان از واکس‌های مرغوب استفاده کرد.

چرم الگانت

معمولا همه ی ما در فروشگاه های کفش شمس بارها نام الگانت را می‌شنویم. اما چرم الگانت چیست؟ چرم الگانت نیز مانند چرم میلینگ از پوست طبیعی گاوی یا بزی بدست می‌آید و در دسته چرم‌های طبیعی از مرغوبترین و پر طرفدار‌ترین است. چرم الگانت به نوعی همان ظاهر ارانیک چرم طبیعی را در خود دارد که از بالاترین لایه پوست چرم تولید می‌شود و این یکی از دلایلی است که آن را از چرم‏‏‌های لوکس و گران قیمت بازار برمی شمارند. برای تولید چرم طبیعی الگانت در کفش شمس ، بهترین پوست‏‏‌ها را که بدون آسیب و لک باشد، جدا کرده و پس از انجام مراحل دباغی با استفاده از دستگاه رنگ دلخواه را بر روی آن پاشیده و چرمی براق و تمام صاف به دست می‌آید که یک طرف آن صاف و طرف دیگر آن پرزدار است. در کنار انعطاف چرم الگانت، مهمترین ویژگی آن صیقلی و براق بودن است که در آخرین مرحله ی تولید سطح چرم را با پرداخت‌های مختلف سطحی کاملا براق شاهد هستیم.

شکل ظاهری: رویه‌ی بیرونی براق و صاف و رویه‌ی داخلی پرزدار
روش پرداخت: از چرم طبیعی دباغی می‌شود.
موارد مصرف: در تولید کیف و کفش و لباس‌ و مبلمان چرم
نگهداری: می‌توان از واکس‌های مرغوب استفاده کرد.

چرم حوله‌ای

چرم حوله‌ای از بالاترین لایه ی پوست طبیعی گاوی تولید می‌شود. این چرم برعکس چرم های الگانت و میلینگ دارای سطحی مات دارد که بسیار شبیه به چرم نبوک می‌باشد. به دلیل داشتن رویه‌ی نرم و مخمل مانند از این رو این چرم را حوله‌ای می ‌نامند. چون سطح این چرم سنباده زده می‌شود زیبایی منحصر به فردی دارد که همین امر نگهداری از آن در برابر لکه‌های احتمالی و سایش را نیز سختر می‌کند. اما چرم های حوله‌ای با بافت نرمی که بر روی کفش بازتاب می دهند حسی چرم طبیعی را در قالب پا احساس می‌کنیم

شکل ظاهری: رویه‌ی بیرونی مات و حوله مانند و رویه‌ی داخلی پرزدار
روش پرداخت: از چرم طبیعی دباغی و سپس سنباده زده می‌شود.
موارد مصرف: در تولید کیف و کفش
نگهداری: می‌توان از اسپری‌های مرغوب و برس مخصوص استفاده کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *